Att komma igen

Ja jag säger då det, jag hade en annan föreställning om träning EFTER graviditeten mot för hur det är i verkligheten. Intressant det där, det var tvärtom under graviditeten. Där hade jag en föreställning om hur svårt det skulle vara att träna, men det gick jättebra väldigt länge. 
Träningen efteråt har varit mycket svårare och tyngre. 
 
Till att börja med så är det ju tiden och prioriteringarna som ser annorlunda ut. Det var enklare när Clara var pytteliten faktiskt, hon var inte lika medveten om att jag inte var hemma och jag kunde därför ganska snabbt efter förlossningen komma mig tillbaka till gymmet och vara där åtminstone 2-3 ggr/vecka, plus att jag också tränade en del grupp-pass. Kroppen läkte snabbt och det kändes bra, om än jag kände mig otroligt mycket svagare. 
 
Nu blir det gymträning kanske max 1g/ vecka, det har mycket att göra med stadiet Clara är i sin utveckling nu, mycket mer omställning och ledsamt för henne nu om jag inte är hemma, hon är ju mer medveten nu. Det går såklart bra en stund, och det beror mycket på tid på dygnet och om hon är trött eller inte. (Ska tilläggas att jag helammar förutom lite tillskott med ersättning flaska per dygn, vilket såklart gjort att tröst är ganska starkt kopplat till mig och amningen)
Detta gör att det ju är ännu svårare att på något sätt försöka öka i något, det handlar rätt och slätt om att inte tappa FÖR mycket. För tappa, det gör jag. Känner hur muskelmassan rinner av mig :') Syns på vågen också, går sakta nedåt i vikt... Men känner mig inte ett dugg hårdare.
Det har också stor betydelse att jag inte kunnat äta som jag brukar, har fått undvika både mjölkprodukter och ägg då vi misstänkt allergi hos Clara.. Så proteinhalten i maten har gått drastiskt nedåt, om jag inte ska trycka i mig endast kyckling, fisk och kött då :') Ska snart få börja testa livsmedel med mjölk och ägg igen, då hon varit stabil nu en längre period.
 
Senaste veckan har jag ändå kunnat träna hemma ganska OK, grävde fram våra hantlar, som går att göra ganska så tunga, över 20 kg iaf per hantel. Men har ju inget ställ, bänk eller stång så måste ändå vara lite uppfinningsrik, samt inte pajja vardagsrumsgolvet :')
Sen blir det såklart promenader i princip dagligen med vagnen. Men styrkeökning, det känns långt borta... 
Tror det kan bli lättare från och med nästa vecka då Benjamin arbetar hemma igen, han har ju sovit borta några veckor nu vilket såklart påverkar. 
 
Försöker att inte ha så mycket prestige och press nu utan är nöjd för varje pass som blir av :)
 
 
Igår blev det frontböj med hantlar (10 kg per hand, alltså 20 kg totalt)